Στην
πρώτη ενότητα που αφορούσε το σχολικό εκφοβισμό, η Δρ Πατσίδου Μαρίνα, Σχολική
Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής Ανατολικής Θεσσαλονίκης, παρουσίασε τους λόγους που τα
παιδιά με σύνδρομο Asperger
γίνονται
συχνά θύματα του σχολικού εκφοβισμού και πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός και το
σχολείο να κινηθούν, ώστε να προστατευθούν τα παιδιά. Η κα Καραδήμα Βασιλική, Εκπαιδευτικός
Ειδικής Αγωγής, σχολίασε μέσω μιας μελέτης περίπτωσης, το πώς αναγνωρίζουμε το
σχολικό εκφοβισμό, αλλά και ποιες οφείλουν να είναι οι παρεμβάσεις των
εκπαιδευτικών και των γονέων στο ζήτημα.

Στη
συζήτηση για την ενότητα του εκφοβισμού στο οικογενειακό περιβάλλον, ο κος
Σταύρος Καρπουχτσής, Ψυχολόγος με ειδίκευση στην Συστημική Θεραπεία και
καθηγητής του Mediterranean College στον τομέα Ψυχολογίας σκιαγράφησε τα
χαρακτηριστικά του ατόμου που χρησιμοποιεί τη βία στα πλαίσια της οικογένειας,
ως μια προσπάθεια ελέγχου του περιβάλλοντός του και μείωσης της πολυπλοκότητας.
Η Κρυσταλλία Λεοντιάδου, Ψυχολόγος με ειδίκευση στην Συστημική Θεραπεία, έδωσε
με τη σειρά της πρακτικά παραδείγματα εμφάνισης των διάφορων μορφών βίας στην
οικογένεια –λεκτικής, συναισθηματικής και σωματικής- και οδήγησε τους
συμμετέχοντες σε μια γόνιμη συζήτηση γύρω από τους τρόπους αντιμετώπισης του
φαινομένου.
